Σάββατο 9 Απριλίου 2011

H Συναισθηματική Νοημοσυνη στην Παιδεία



Αντιγραφω από το εξαιρετικό μπλογκ της Ευτοπίας (http://kalipoli.pblogs.gr/)

Ο σκοπός της Πολιτειακής Παιδείας, είναι να μεταδώσει αφ΄ενός έννοιες- γνώσεις για το δημοκρατικό πολίτευμα, τους θεσμούς, τη λειτουργία της πολιτείας, τα ανθρώπινα δικαιώματα, το περιβάλλον κ.λ.π και αφ'ετέρου αξίες, αρχές και στάσεις ζωής. Οι έννοιες, οι γνώσεις, οι αξίες και οι αρχές απευθύνονται στο γνωστικό μέρος του εγκεφάλου. Αν δεν εμπεδωθούν στον συναισθηματικό εγκέφαλο με την ανάπτυξη των αντίστοιχων συναισθηματικών δεξιοτήτων θα μείνουν νεκρό γράμμα. Η αποστολή της Συναισθηματικής Αγωγής είναι ακριβώς αυτή, να γεφυρώσει τη θεωρία με την πράξη!
Βεβαίως, επιτρέψτε μου να επισημάνω, ότι κάθε διδασκαλία που δεν συνοδεύεται από ζωντανά κοινωνικά παραδείγματα είναι καταδικασμένη σε αποτυχία! Διδάσκουμε τη δημοκρατία, αλλά θα πρέπει να γίνουν εκείνες οι συνταγματικές αλλαγές, που θα καταστήσουν πραγματικά δημοκρατικό και συμμετοχικό το πολίτευμά μας. Μόνο έτσι θα αντιστραφεί το κλίμα απαξίωσης προς την πολιτική. Η υποκρισία και η ξύλινη γλώσσα καθιστούν αναξιόπιστα τα κηρύγματα προς τους νέους.
Όπως λέει και ο Δημόκριτος : "Πολλοί δρώντες τα αίσχιστα, λόγους τους αρίστους ασκέουσι". Διδάσκουμε τα άριστα, ενώ πράττουμε τα χείριστα. Αυτά όμως είναι μεγάλα ζητήματα που ξεφεύγουν από το θέμα της δικής μου παρουσίασης και ελπίζω άλλοι πιο ειδικοί να τα αναλύσουν επαρκώς.
Το πρόγραμμα της Επιστήμης του Εαυτού , (Self-Science), που στοχεύει στην ανάπτυξη των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, εφαρμόζεται στην εκπαίδευση στις ΗΠΑ , αλλά και σε εκατοντάδες χώρες παγκοσμίως από το 1978. Πολύ πριν την έκδοση δηλαδή της "Συναισθηματικής Νοημοσύνης", του παγκοσμίου μπεστ σέλερ του Daniel Goleman (1995 στις ΗΠΑ, 1997,στην Ελλάδα). Παράλληλα έχουν αναπτυχθεί και άλλα προγράμματα ανάπτυξης συναιθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης, όπως το πρόγραμμα για τη Βελτίωση της Κοινωνικής Αυτεπίγνωσης των Maurice Elias και J.Clabby, και το πρόγραμμα Κοινωνικής Ανάπτυξης του Σηάτλ .

περισσοτερα 

/.........................................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου