Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Η Προσφυγούλα .Ένα τραγούδι από το Λυθρί. The refugee girl. A folk song from Lithri


....................................................................

Η Προσφυγούλα

Το τραγούδι κατέγραψα από την Ελενίτσα Τσαντάκη που το είχε μάθει από τη μητέρα της τη θεία Σταματία Σκαρμαλιωράκη το γένος Νικάκη από το Λυθρί

Αρχοντογιός, αρχοντογιός παντρεύεται και παίρνει προσφυγούλα
προσφυγούλα μαυρομάτα μου, προσφυγούλα σε κλαίν τα μάτια μου
κι η μάνα του,κι η μάνα του όταν το’κουσε τα δέντρα ξε–τα δέντρα ξεριζώνει προσφυγούλα μαυρομάτα μου
πιάνει δυο φί- πιάνει δυο φίδια ζωντανά, ψάρια τα τη- ψάρια τα τηγανίζει
προσφυγούλα μαυρομάτα μου προσφυγούλα σε κλαίν τα μάτια μου.
Έλα νυφή, έλα νυφή να φας φαΐ ψάρια τηγα- ψάρια τηγανισμένα
Κατά την πρώ-, κατά την πρώτη πιρουνιά η κόρη εφαρμακώθη
προσφυγούλα μαυρομάτα μου
Ώ πεθερά, ω πεθερά δος μου νερό γιατί η ψυχή, γιατί η ψυχή μου βγαίνει
προσφυγούλα μαυρομάτα μου
Εδώ νερό, εδώ νερό δεν βρίσκεται, ούτε κρασί, ούτε κρασί πουλιέται
προσφυγούλα μαυρομάτα μου

Το τραγούδι συνοδεύουν κάποιες συνθέσεις μου



περισσοτερα

.............................................................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου